Despre viaţă şi moarte

Azi-noapte, într-unul dintre raidurile mele la Spitalul Universitar, am văzut o fată de 19 ani care se otrăvise cu clor. Fetei i s-a oprit inima de câteva ori şi a fost readusă la viaţă de o cârcă de medici care stăteau călare pe ea. Până la ora la care am plecat eu, era intubată şi intrase în comă. Habar nu am dacă mai trăieşte.

Mama ei e asistentă în spital. Femeia vede oameni murind zilnic. Cu toate astea, nimic nu te pregăteşte şi nu te întăreşte pentru momentul în care se întâmplă aşa ceva copilului tău. Pentru că aşa au considerat unii, mama a fost scoasă de bodyguarzi din sala de urgenţe, dar a reuşit să se mai furişeze o dată ca să îşi poată vedea copilul.  Până să o scoată bodyguarzii şi a doua oară afară, femeia cade în genunchi şi apoi se tăvăleşte pe jos de durere şi repetă sfâşietor „fata mea! fata mea!” Fata ei care o fi avut o dramă, din care, căpşorul ei de 19 ani a crezut că nu se poate ieşi altfel decât aşa. Pana aici înţeleg. Been there. Şi, cumva, îmi dau seama, văzând toată drama mamei, ce durere laşi în jur. E un tablou care te zguduie de nu te vezi.

Aşa că vă spun doar atât: preţuiţi-vă vieţile! Bucuraţi-vă în fiecare dimineaţă când vă treziţi şi puteţi să respiraţi şi să vă mişcaţi mâinile şi picioarele. Nici nu vă daţi seama cât de mult înseamnă toate astea pentru oamenii care nu le au. Bucurati-vă pentru toate lucrurile care vouă vi se par nimicuri, dar care pentru alţii sunt comori. Şi eliminaţi oamenii toxici din vieţile voastre. Uneori e ca şi când aţi bea clor cu picătura.

smile-enjoy-life-002


2 responses to “Despre viaţă şi moarte

Baga şi tu!

