Piraţii din Românibe

Astăzi o să vă zic o poveste:

Să zicem că există un Gigel pe lumea asta care face un serial despre cum face el pipi în fiecare zi. Pentru că este un serial cu un subiect atât de catchy, va avea, desigur, şi succes la public. Deci oamenii vor fi interesaţi să îl vadă pe Gigel în acţiune.

Evident, Gigel o să îşi vândă serialul ăsta unor oameni care vor să îl difuzeze ca să îl vadă toată lumea. De ce îl vinde? Pentru că e produsul lui. E ideea lui. A investit timp în ea. A investit bani ca să îşi cumpere apă cu care să se hidrateze ca să poată să urineze. A consumat apă ca să tragă după ce termină treaba. Curent ca să aprindă lumina. Hârtie igienică şi tot felul de alte chestii trebuincioase producţiei acestui serial.

Şi deci vin la el nişte oameni şi îi plătesc drepturi de autor. El ia banii şi le dă voie să îl difuzeze. Gigel e fericit. Oamenii care îl difuzează, cer şi ei bani de la cei care vor să se uite la poveşti cu pipi. Deci îşi recuperează şi ei banii pe care i-au dat lui Gigel şi fac şi profit. Şi sunt fericiţi.

Dar, într-o zi, în timp ce urina de zor pentru sezonul doi, cineva intră şi îi fură sezonul 1. Şi după ce îl fură, îl arată la toată lumea. Gratis. Că doar n-au plătit nimic la Gigel. Cinstit. Doar că nu şi faţă de Gigel, care e nefericit. Gigel nu a făcut serialul ăsta doar pentru glorie. Dacă era aşa, îl difuza el singur gratuit. Că era proprietarul lui. Vrea să mănânce şi el o pâine. Şi aşa s-a priceput el să o câştige.

Şi acum hai să vorbim să despre oamenii care intră pe internet. România a fost mulţi ani la rând sat fără câini. Internetul a fost câmpia pe care a zburdat fiecare cum a vrut. România a furnizat unii dintre cei mai străluciţi hackeri pe care i-a văzut lumea. Şi mai târziu şi Interpolul.

România este ţara în care duduie torrentele de la downloaduri. Întrebare scurtă: de ce credeţi că plătiţi bani la cinematograf? Doar pentru că vă lasă oamenii să staţi pe scaunele lor? Sau pentru că vizionaţi un film? De ce ar fi diferit când vă uitaţi la un film la voi acasă? Pentru că nu aveţi scaunele alea smechere, desigur!

A doua chestie care mi-a sărit în ochi e următoarea. Sunt unii care pretind că plata abonamentului de internet le asigură privilegiul de a zburda şi descărca tot ce vrea petunia lor. Isn’t that cute? But it’s WRONG! Dacă te duci la un concert şi plăteşti biletul de intrare în spaţiul ăla, asta înseamnă că nu trebuie să mai plăteşti băutura de exemplu?

Mi-a mai plăcut chestia aia cu „ne opresc accesul la informare”. Păpuşei, serialele şi filmele sunt produse de divertisment, nu de informare. Aici greşesc mulţi. Ăştia sunt coioşii ăia care cred ei că au terminat medicină după ce s-au uitat la un sezon de Grey’s anatomy. Informarea sub formă de ştiri, forumuri şi tot felul de site-uri de gospodine, e tot acolo. Şi e încă la liber. Aşa cum, din păcate pentru autorii lor, sunt şi unele cărţi. Pentru care, din nou, ar trebui să plătim.

Şi pentru că nu vreau să înţelegeţi că sunt aia care nici usturoi n-a mâncat şi căreia nici gura nu îi miroase, mărturisesc. Şi eu am fost utilizatoare de vplay. Şi dacă se închide de mâine, aia e. Zic săru’ mâna pentru cât am avut şi nu fac scandal că nu mai primesc de pomană.

Deci hai să nu ne mai căcăm pe noi ca nişte români oropsiţi.

Vă pupă Scârbetta!


44 responses to “Piraţii din Românibe

  • Catalina

    Dar eu chiar am terminat medicina! Am vazut si Grey si House!!!

  • razvan

    „România a furnizat unii dintre cei mai străluciţi hackeri pe care i-a văzut lumea.” haha

  • Rocky's Dad

    Evident, pirateria nu e bună şi e firesc ca “organili” să ia măsuri împotriva celor care o practică. Deci să închidă site-urile alea, dacă or putea.

    Dar mă îndoiesc profund că difuzorul de pipi Gigelian s-a apucat să-i pârască pe Lenuţa, Costel şi ceilalţi 40 pentru că i-au furat lui Gigel sezonul 1 de pipi şi l-au difuzat gratuit. Pentru că, să fim serioşi, cine e atât de tâmpit să intre la Lenuţa, Costel et al. doar ca să descarce gratuit (sau să urmărească online gratuit) primul pipi al lui Gigel? Nici măcar căcatul lui Gigel nu e atât de interesant. Trebuie să fii idiot ca să crezi (sau să susţii) că oamenii le făceau trafic lui Lenuţa, Costel et al. (în detrimentul difuzorului de pipi Gigelian) pentru că erau înnebuniţi să vadă pipi şi caca gen Pariu cu Las Fierbinţi, Dansez pentru Vocea României şi alte chestii pe care s-a scremut Gigel să le producă în studiourile de la Buftea.

    Aşa că degeaba se cacă atâta pe el difuzorul de pipi Gigelian. Iar cel mai mişto în toată treaba asta este că nu va avea nimic de câştigat şi probabil va avea mult de pierdut. Ar fi avut de câştigat dacă, în loc să recurgă la pâră, ar fi încercat, de exemplu, să-şi imbunătăţească grila de programe cu filme, seriale şi emisiuni care chiar să atragă utilizatori, dispuşi să plătească abonamentul ăla ca să vadă şi ceva interesant, nu doar pipiul lui Gigel.

    Aşa însă, vor avea mult de pierdut. Pentru că tocmai au lovit direct în publicul ţintă – în marea lor majoritate, cei din generaţia Pro(st)TV sunt şi cei care descarcă toată ziua de pe torente sau intră pe site-urile lui Lenuţa, Costel et al.

    • Scârbette

      Tata lu’ Rocky, iti inteleg punctul de vedere si iti multumesc ca imi dai prilejul sa lamuresc lucrurile. Discursul meu nu este pro voyo si anti vplay. Voyo este un jucator pe piata asta. Este in interesul lui, ca jocurile sa fie cinstite si a facut un demers in sensul asta. Daca eu vand la o taraba garoafe, dar pe care le-am cumparat la randul meu de la un furnizor si, tarabele din jurul meu ofera trandafiri gratuit ca si ei i-au luat cu japca, afacerea mea o sa moara, nu? Si voyo e o afacere.

      Ca sa revin. Ce m-a deranjat este tupeul unor putoi care invoca revolutia din ’89 pentru ca nu mai pot ei sa vada filme moca. Nu poti sa pretinzi ca „ne-am castigat democratia si acum nu ne mai lasa sa ne uitam la filme gratis”. Pe astia m-am revoltat eu. Lor incercam sa le explic ce sunt drepturile de autor si drepturile de difuzare, ca sa inteleaga ce drepturi pretind.

      Altfel, da, putem sa discutam si despre continut. Dar nu despre asta era vorba aici.

      • Rocky's Dad

        Tu te-ai referit la principiu şi bineînţeles că ai dreptate, evident (de altfel, şi eu am spus din start că nu sunt de acord cu pirateria).

        Însă principiul nu e suficient. Eu mă legasem de conţinutul Voyo.ro care e cam de tot rahatul. Exemplu: am dat click acum pe Voyo cinema şi mă anunţă că, în momentul ăsta, pot să văd online un jeg de film din 2006 (!) intitulat “Piraţii din insula comorii”, care ştii ce notă are pe imdb.com? Ţine-te bine: 1.9! Nu ştiu dacă am mai văzut până acum vreun film cu notă aşa de proastă pe IMDb. Şi atenţie: pot să văd mizeria respectivă numai dacă sunt abonat Voyo.

        (Apropo: Voyo zice că filmul a fost produs în 2008, IMDb zice că a fost lansat în 2006… ghici pe cine cred! Probabil că asta o fi o tactică a lui Voyo, publică date false ca să facă din rahat bici şi filmul să pară atractiv).

        Folosind exemplul tău, hai să presupunem că tu vinzi la o tarabă garoafe evident ofilite, ba chiar în curs de putrezire (pe care însă le prezinţi drept orhidee, doar-doar oi găsi vreun prost care să te şi creadă), iar tarabele din jurul tău oferă gratuit trandafiri super-proaspeţi furaţi de prin grădini. Chiar crezi că dacă îi elimini (pe bună dreptate) pe ăia care vând ilegal, o să înceapă să-ţi meargă afacerea? Răspunsul este: Evident, nu! Ca să-ţi meargă afacerea şi să atragi clienţi trebuie să îmbunătăţeşti oferta.

      • Scârbette

        Asta e greseala cea mai comuna pe care o vad in toate comentariile legate de subiect. Faptul ca voyo are aceasta initiativa nu obliga pe nimeni sa-si faca abonament la ei. Curata piata, ca sa poata sa fie o concurenta loiala. Altfel, pentru toti cei care se bat in piept ca ar plati sa vada continut de calitate, recomand cu drag itunes sau alte site-uri care ofera seriale contra-cost. Doar ca surpriza! Calitatea costa. Pentru ca asta e problema de fapt: continutul de calitate (nou, hd, etc.) costa mai mult de 3 euro. Un pret corect e undeva intre 35-50 de euro pe luna. Asa cum ofera netflix (corespondentul legal al lui vplay). Altfel, de 3 euro, primesti continut de…ghici cat? 3 euro🙂

      • Rocky's Dad

        Păi da, dar garoafele alea ofilite pe care le vinzi pe post de orhidee sigur nu fac nici 3 bani, nu 3 euro. Te-ai plâns că nu poţi să le vinzi din cauza tarabelor care vând trandafiri gratis, furaţi de prin grădini. Eu zic că nu poţi să le vinzi nici dacă scapi de concurenţa neloială (şi ilegală).

      • Scârbette

        Dar daca eu am si trandafiri, dar cu bani, dar nu merita sa ii scot pe taraba cand vand altii gratis langa mine? m? Ce fac? Platesc la furnizor si raman cu ei pe taraba sa mi se ofileasca? Cam cat de prost sa fiu sa fac asta? Si repet, calitatea chiar costa. Intra pe site-urile alea sa vezi preturile. Altfel, e o expresie romaneasca geniala care se potriveste de minune aici: si cu dansa intr-insa si cu sufletul in Rai

      • Rocky's Dad

        Păi am văzut că ai scos şi trandafirii pe tarabă (secţiunea Pay per view). Poate că pe ăia o să-i poţi vinde după ce scapi de vecinii care vând gratis. Succes!

      • Scârbette

        Sa ne intelegem: doar taraba cu trandafiri era a mea. Asta cu pay per view nu-i a mea. Al meu e doar blogul asta🙂

      • Rocky's Dad

        “Curăţă piaţa, ca să poată să fie o concurenţă loială.”

        Foarte bine. Însă părerea mea e că asta nu le va aduce mai mulţi abonaţi de 3 euro bucata. Nu se va înghesui nimeni să dea bani pe nişte rahaturi.

      • Scârbette

        Nu asta e discutia acum. Ca nu a zis nimeni: taiati-le macaroana astora ca sa vina la mine. Un jucator din piata cere sa se faca ordine acolo unde se joaca el. Vrea sa manance la o masa curata. Oricum, am deviat mult. Plecasem de la putoii fara minte care scriu tot felul de ineptii.

      • Rocky's Dad

        ”Un jucator din piata cere sa se faca ordine acolo unde se joaca el.”

        Da’ el joacă corect? Sau e vorba cumva de hoţul care strigă “hoţii”?

      • Scârbette

        Nu stiu. Intereseaza-te si tu daca ei platesc licente

      • Rocky's Dad

        Cui să-i plătească? Lui BitTorrent?🙂

      • Scârbette

        Distribuitorilor, papusel🙂

      • Rocky's Dad

        Tu ai dat click pe link-ul ăla, măcar de curiozitate, păpuşel?🙂

  • alterego9221

    Pe de o parte, da, e aiurea sa tragem tot ce prindem de pe net si sa lasam autorii cu buza umflata. Pe de alta parte, de unde naiba sa avem bani sa platim tot ce vrem sa ascultam/vedem/citim? De exemplu, muzica de pe pc o am, bineinteles, de pe net. DAR, in paralel, atunci cand pot, cumpar albume. Cand merg la lansari cumpar albumele artistilor (hiphop) din respect pentru ei si pentru munca lor! Asta nu inseamna ca de fiecare daca cand voi vrea sa ascult o melodie voi baga cd-ul in calculator. CD-ul e pentru colectie, melodiile le downloadez🙂 Faza nasoala cu ACTA etc nu a fost ca ne fura dreptul la informare, ci ca vroia sa ne calce intimitatea, vrand sa vada tot ce facem pe calculator. Ma rog, din partea mea, long live filelist :)) E fratele meu de cruce!

    • Scârbette

      Eu nu trag muzica si nici filme pentru ca nu stiu sa folosesc torrentele. Youtube-ul imi e mai mult decat suficient. Bun. Ai facut asta. Crezi ca e dreptul tau? Crezi ca l-ai castigat cand „au murit oamenii aia la revolutie”? Crezi ca ti se cuvenea? Daca raspunsul la toate astea e „nu” inseamna ca inca esti un om normal la cap.

      • alterego9221

        Nici n-am zis ca-i dreptul meu sa iau ce e facut cu drepturi de autor de altcineva!…INSA, in societatea in care traim, chiar nu imi permit sa cumpar tot ce vreau sa vad:) Bineinteles, pentru atmosfera, pentru romantism…mai merg la un film:) Dar in rest, iau de pe net. La revolutie ne-am castigat dreptul de a vorbi, de a fi liberi, de a pleca afara etc…dar nu de a pirata:P ca piratarea(furtul) era si e si acum interzisa

    • Rocky's Dad

      @ alterego9221: “Pe de alta parte, de unde naiba sa avem bani sa platim tot ce vrem sa ascultam/vedem/citim? De exemplu, muzica de pe pc o am, bineinteles, de pe net.”

      Mi-am dorit dintotdeauna un Koenigsegg CCR (click pe nume ca să vezi despre ce vorbesc), dar de unde naiba să am banii să-l plătesc? Aşa că, ce mă sfătuieşti? Să dau o fugă până-n Suedia şi să fur unul direct de la producător, sau să caut vreun distribuitor şi să-l prăduiesc pe ăla?

      Tu nu-ţi dai seama că e de-a dreptul penibil să justifici furtul prin lipsa banilor? Şi să te mai şi lauzi cu asta? N-ai bani să plăteşti ce-ţi place, te abţii!

      Chiar eşti culmea! “N-am bani, dar mi-am dorit un castel frumos la munte, aşa că ia să fur eu Peleşul…”

      • Florin

        Argumentul tau e penibil.
        Nu poti compara internetul cu un CCR. E cum ai compara caisele cu nucile. Omul ala nu se duce sa fure muzica originala din magazin; o ia ‘pe sub mana’. De ce? Pentru ca e gratis, pentru ca nu constituie un act criminal, si pentru ca e partajata de altcineva.
        Nu mai faceti pe justitiarii drepturilor de autor, ca daca maine s-ar face 10 centi melodia ati injura toti producatorii de muzica.

      • Scârbette

        Ghici ce? Chiar costa! Defineste un pic internetul. Daca nu esti in stare sa faci diferenta intre spatiu si continutul spatiului, abtine-te! Platesti accesul la internet, asta nu inseamna ca poti sa te plimbi in curu’ gol pe acolo si sa iei ce vrei tu. E ca si cand ai plati intrarea la un targ si te duci si te servesti cu ce vrei tu de la toate tarabele.

  • Florin

    Si daca pur si simplu vrei sa nu-si bage nimeni nasul in Internet? Fie ca e legal/moral sau nu. Cam asta e situatia, chiar si la mine.

    Pur si simplu, prefer ca Internetul sa nu aiba legi reglementate (in afara de cele ce ameninta siguranta oamenilor) si eu sa profit de pe urma asta, vizionand ce filme vreau eu, ascultand ce muzica vreau eu si descarcand 100 de GB de jocuri/zi. Nu, nu e moral si nici legal. Dar, de ce mi-ar pasa, atata timp cat producatorii inca fac bani buni si ma mai duc si din cand in cand la cinema? Internetul trebuie sa ramana un spatiu de ‘joaca’ liber, fara cenzura/drepturi de autor la tot pasul etc.

    Parerea mea.

    • Scârbette

      Furtul e furt indiferent daca furi o lingura sau o idee. Ma rog, probabil ca aceeasi gandire o aveai si cand copiai de la coleg in scoala. Ca si colegul lua nota mare si mai traiau si alti paraziti pe langa el.

    • Rocky's Dad

      ”Nu poti compara internetul cu un CCR.”

      Mulţi proşti pe lumea asta! Cine a comparat internetul cu un CCR?🙂

  • Lotus

    Da’ auzi, lui Gigel i-au furat rola de film sau doar i-au făcut o copie?

    Sigur că din punct de vedere al sistemului economic actual, care încearcă să pună monopol şi pe gânduri, pirateria este un lucru rău. Dar de unde şi până unde este sistemul economic actual garantul moralităţii şi al eticii, sau măcar are ceva de-a face cu?

    Şi de unde ideea asta amuzantă că dacă ţie îţi vine o idee atunci aia-i ideea ta? Înscriindu-se, cu alte cuvinte, în aceeaşi clasă de produse cu maşina ta, casa ta, nevasta ta (pentru că unii au în gestiune chiar şi fiinţe umane)… A, pentru că tu eşti artist, pentru că tu eşti inventator, pentru că tu… Mda.

    PS: Vplay?🙂

    • Scârbette

      Draga Lotus, desigur, nici originalitatea nu mai e ce a fost. Asta nu inseamna ca daca tu scrii un articol pe blog, in care, desigur, nu inventezi roata, dar e al tau si (sa zicem) ca si castigi bani din blogul ala, iti convine ca maine sa-ti preia inca 5 site-uri articolul si sa isi faca trafic cu ele fara sa iti arunce si tie un banut, nu? Discutam drepturile de autor ca la gradinita🙂

    • Lotus

      Păi da, pentru că în esenţă problema se reduce la drepturile de autor. Este însă prea complexă pentru a o discuta aici.

      Totuşi, să menţionez că analogia pe care-ai făcut-o nu se susţine. Un tip care descarcă filme de pe net nu echivalează cu un site care-mi preia conţinutul ci cu un internaut care-mi citeşte textele fără să-mi dea bani. Mai departe, un tip care urcă filme pe net (spre a fi descărcate de alţii) nu-i nici el echivalentul unui blogăr care-mi preia conţinutul ca şi cum ar fi scris de el, căci unde ai văzut tu om care să urce filme pe net şi să afirme că el este producătorul/scenaristul/regizorul acelor filme? Echivalentul lui corect ar fi un site care-mi preia textele dar pune link spre ele. Pentru că în filmul pe care-l tragi de pe net apare scris cine-i regizorul, producătorul, scenaristul acelui film, persoana care l-a urcat pe net nu şi-l asumă din acest punct de vedere. Şi ca să-ţi răspund la întrebare, nu, nu mă deranjează că-mi citeşte lumea blogul gratis, de altfel nici n-am taxă pe conţinut, postările mele sunt la liber…🙂

      Legat de rola lui Gigel, nu vizam originalitatea ci diferenţa dintre obiecte şi idei. Lui Gigel nu i s-a luat rola, care-i un obiect, ci conţinutul ei, care-i unul artistic, ideatic. Probabil ştii citatul cu merele, dacă eu am un măr şi tu ai un măr şi facem schimb vom avea amândoi câte un măr, dacă eu am o idee şi tu ai o idee şi facem schimb vom avea amândoi câte două idei. Ideile au o natură diferită de cea a obiectelor, nu ţi le poţi asuma. Cât de absurdă poate fi chestia că X a avut o idee în America acum o lună şi ţie îţi vine aceeaşi idee azi, dar nu poţi s-o pui în practică pentru că deja X a patentat-o!?! Pentru că e ideea lui. De fapt, proprietatea nu se poate aplica asupra ideilor, întregul concept este greşit, nu poţi afirma că ideea respectivă îţi aparţine, ideile sunt libere şi nelimitate, infinite am putea spune, aceeaşi idee îi poate veni altcuiva. A încerca să pui taxă pe idei este ca şi cum ai încerca să pui taxă pe Soare sau te-ai plânge că cei 10 inşi de lângă tine îţi fură din căldura solară. Obiectele sunt finite, îi dai un măr cuiva şi rămâi fără el, este deci oarecum normal să pretinzi o compensaţie, un preţ, aici este justificarea. Dar dacă îi dai o „idee” cuiva nu o pierzi, acelaşi lucru este valabil cu o operă de artă, cum ar fi o poezie, ea te-a îmbogăţit sufleteşte, valoarea ei nu este una materială. Însă societatea mercantilă de azi încearcă să pună taxă pe idei, să le transforme în bani, ca şi cum ele ar fi obiecte. Internetul i-a dat puţin peste nas, pentru că natura internetului se aseamănă mai mult cu natura ideilor, gândeşte-te însă ce dramă ar fi dacă am deveni toţi telepaţi, ar fi un dezastru atunci!🙂 Sigur că multora li se va părea de neconceput ce scriu aici – opinia mea despre drepturile de autor, dar multora li se pare absolut normal ca fiinţa iubită să nu aibă voie să facă dragoste cu altcineva, doar este proprietatea lor, au şi certificat de proprietate asupra ei, se numeşte certificat de căsătorie. Nu neg că egoul şi simţul posesivităţii pot fi foarte puternice, asta le face însă juste în toate cazurile.

      • Lotus

        errată: asta nu* le face însă juste în toate cazurile… 🙂

      • Scârbette

        Al naibii „nu” cum a scapat🙂
        Cat despre treaba cu ideile vandute…Nah, cartile se vand dintotdeauna, nu? Si asta nu doar din cauza hartiei si a tusului consumate. Nu doar societatea actuala a facut asta

      • Scârbette

        Wow!
        Da, in esenta, articolul a fost dedicat in principal putoilor care considerau ca au dreptul sa vada orice din lumea asta gratuit. Dar, fac referire acolo si la distribuitorii ilegali. Si da, in ceea ce priveste furatul textelor, nu am spus ca site-ul care ti le fura se semneaza pe articol. Il posteaza pur simplu. Dar nici nu te citeaza, nici bani nu iti da. Textul tau e al nostru.
        Si da, normal ca suntem gratuiti, ca daca ne-am pune taxa pe bloguri, nici propria mea mama nu cred ca ar da bani sa ma citeasca🙂

      • Lotus

        Dacă la sfârşitul articolelor mele mă semnez cu scris de Lotus @ simplu.mixnet.ro iar cel care copiază pe site textul meu păstrează această semnătură, poate şi să nu-mi pună link. Că şi în cazul filmelor descărcate de pe net ştii cine este regizorul, casa de producţie etc.🙂

        În ce priveşte cărţile, da, ele se vând, s-au vândut şi se vor mai vinde o vreme.🙂 Da’ bun, ăsta nu-i argument, şi sclavagismul s-a practicat dintotdeauna, chiar şi acum se mai practică în anumite forme, îi zice serviciu, asta nu-l face însă just, moral, etic sau nobil. Mai departe, faptul că se tipăresc cărţi, se consumă tuş etc nu justifică nimic, şi eu mă pot apuca să fur castane şi apoi să tipăresc hârtie ca să pot vinde castane în coşuri de hârtie. Faptul că am fabrică de hârtie în care am investit bani nu înseamnă că am şi dreptul de a vinde castanele care de fapt nu-mi aparţin, nu mă obliga nimeni să-mi fac fabrică…🙂 În sfârşit, eu am încercat mai sus să fac abstracţie de feelinguri, încercând să mă focalizez prima dată pe esenţă, adică pe proprietate, şi abia apoi pe ceea ce derivă de-acolo, adică pe bani.😛

        Mersi de conversaţie şi o zi minunată mâine. Apropo, poate ar fi o idee bună să pui un widget cu ultimele comentarii, se poate naviga mai uşor, voiam să-ţi las comentarii la mai multe articole, până la urmă am lăsat doar aici, unde am fost în dezacord,😆 dar e mai uşor de urmărit dacă sunt afişate.

      • Scârbette

        Trebuie sa recunosc cu rusine ca wordpress-ul inca are multe secrete pentru mine. Habar nu am cum sa pun widgeturi. La un moment dat am crezut ca am reusit ceva prin setari, dar nu aparea nimic efectiv. As face multe chestii faine, dar planuiesc sa-mi iau domeniu si poate acolo m-oi descurca mai bine🙂

      • Lotus

        E o idee bună să-ţi iei domeniu. Dacă doreşti mă ofer să te ajut.

        Până atunci, dă click aici. În dreapta (unde scrie de exemplu Primary Widget Area) ai widgeturile care sunt active pe blog, momentan articole recente, arhive, categorii etc. Pe mijloc (Available Widgets) ai widgeturile disponibile, caută pe acolo Recent Comments (sau Comentarii recente, la mine e în engleză interfaţa) şi trage-l cu mouse-ul în zona din dreapta, ca la drag & drop. După ce o să reuşeşti o să vezi că e simplu.🙂

      • Lotus

        Scuze. Mi-am făcut un blog de kiki mai devreme pe wordpress, ca să văd exact cum e interfaţa, şi ţi-am dat link greşit spre panoul meu de control. Locul de unde poţi schimba widgeturile pe blogul tău este aici.🙂

      • Scârbette

        Multumesc mult! Hai ca incerc

Baga şi tu!

