Mă-ta ar face bine să aibă cratimă

Se fac câteva săptămâni bune de când stau pe Facebook în scopuri profesionale. Sună mişto, nu? Să te plătească cineva să o arzi aşa facebookian. Ei bine, nu, nu este! Pentru că în timpul ăsta am simţit monstruos ce înseamnă să măcelăreşti limba română.

Pe Facebookul pe care mă învârt eu de obicei, adică printre prietenii mei, sunt oameni care au trecut pe la şcoală. Dar, Dumnezeule, câţi analfabeţi sunt în libertate! Câţi agramaţi împuţiţi umblă nestingheriţi cu tastaturi la buricele degetelor!

Cam cât de plin de muci trebuie să-ţi fie capul să îţi poceşti limba? Şi oare ce senzaţie ai knd scryy tu jmeker nishte imbecilitazi k ast? Le faci din grabă? Dacă te grăbeşti undeva, du-te şi privează-ne, te rugăm, de mesajul tău. Cred că putem să trăim fericiţi şi fără el. Dacă nu te grăbeşti, dar vrei să faci totuşi economie, nu-ţi face griji, nu e ca şi când ai scrie un sms de pe telefonul tău şmecher, dar pe care îl foloseşti cu cartelă pre-platită şi pe care mai ai credit maxim pentru bipuri. Aici poţi să scrii mult şi dacă eşti sărac şi rupt în cur, aici alta e şmecheria: să scrii corect! Aşa nu rişti să fii taxat.

Să vorbeşti corect e sexi! Să scrii corect e şi mai şi!

Imi pare rău că „mă-ta are cratimă” s-a dus atât de repede la fund. Imi pare rău că un mesaj bun, care a fost şi ambalat într-o campanie foarte „cool”, a avut un impact atât de mic. Suntem oare fară scăpare?

Vom scăpa vreodată din k-urile puse de-a-n pulea. Apogeul prostiei e atunci când retardaţii îl înlocuiesc pe „c” cu „k”. Deci s-a trecut de faza în care încercau să ne arate că ştiu că se citeşte „ca”. Uite aşa ne trezim cu „kiar” şi prietenii lui la uşa. Ca „k” înlocuieşte orice. Deci „k” e cool. Aşa cum şi „y” se pişă pe „i”. Am citit ieri comentariul unei tute care îl înlocuia pe „i” peste tot. Surpriza a venit în momentul în care am văzut ca fata ştia să pună numărul corect de i-uri. Doar că, fir-ar!, nu erau i, erau igreci. Pai de ce, făi fată? E frumos? Satzy fye rushyne!

Fiţi deştepţi! Vă rog!


17 responses to “Mă-ta ar face bine să aibă cratimă

  • szqwer

    Buey ca sunt ei idioti si scriu ca niste cizme in limba romana, ciopartind-o si masacrand cuvintele in ultimul hal, mai treaca-meraga, dar cand iti scriu niste pissss(de) pe blog injuranadu-te ca la usa cortului ca nu vorbesti „corect” ca si ele ce mai ai de comentat?Gresesc eu cu ceva cand le bag carne ca tot veni iarna si e nevoie de provizii la lada cu mancare? Bleah !

  • Ioana

    PysY, mYe KeL mAi MuLt ImI pLacE knd se scri aShA, sA arDa reTyNa sA moAra fAmylya meA dk t mynt!

    Si, preferata mea, drept final apoteotic🙂

    Te poopik!

  • rationalvisatoarea

    Si tu crezi ca cei care scriu si vorbesc in felul asta au ascultat cu atentie melodia si si-au notat constiinciosi care sunt greselile? Sau ca te citesc pe tine si alte postari ca ale tale si-si fac constructiv autocritica? Ei, hai…

  • Scârbette

    Inveti la scoala, din carti sau iei lectii private. Nu ma astept ca indivizii astia sa invete sa scrie doar dintr-o melodie sau dintr-un articol. Ma astept in schimb sa constientizeze ca au o problema. Si asta da, chestia asta poti sa o faci cu demersuri de genul asta.

    • rationalvisatoarea

      Ai luat comentariul meu cam personal, desi ironia era indreptata spre cei care chinuie limba romana. Vad nitica inversunare in raspunsul tau. Si e ok, sunt de acord cu tine. Doar ca pentru asta ar trebui sa schimbe mediul in care se desfasoara, anturajul, prietenii (din lista de FB), cu altele in care oamenii scriu, citesc (chiar si carti) si vorbesc romaneste.

      • Scârbette

        Nu, n-am luat-o personal, doar ca am lamurit care era natura demersului meu. Iar in ceea ce priveste asta cu mediul, tocmai de asta aveam asteptari ridicate legate de cantecul lui Krem. Ca nu trebuiau sa schimbe analfabetii mediul, ajungea mesajul la ei. Si ramaneau acolo, dar isi curatau cariile. Ca exista si oameni care vorbesc corect pe facebook🙂

  • rationalvisatoarea

    Mai, stiu si eu ca exista.🙂 (eu am spus sa-si schimbe prietenii de lista, nu ca-i FB-ul focar de incultura)
    Si apropos de cantec, ca asta tot incerc sa spun, tu crezi ca analfabetii astia l-au trimis de la unii la altii cu mesajul: „frate, hai sa invatam sa scriem, ca rad astia de noi”? Eu cred mai degraba ca a fost un: „ia uite, frate, se da si asta destept, de parca fara cratima asta nu-si da seama ca-l injur”. Dovada si faptul ca a circulat atat de putin. Si a circulat cu preponderenta tot printre astia care „vorbesc corect pe facebook”, care s-au amuzat nitel si au uitat de el. Iar regretul tau de mai sus imi confirma toria.

  • crisuadi

    Facebook este ce este si bine ca este . Acum , tot omul are dreptul sa-si faca un profil , sa se faca cunoscut , daca asta vrea . Pe mine nu ma deranjaza , este problema lor ca habar nu au ce-i aia cratima (apropos , se face prea mare tevatura cu acest cuvant , cratima ! De cand nu i se mai spune liniuta de despartire ?) In sfarsit , ce vreau sa spun este ca , lumea este foarte bine construita : au loc in ea toti ! Pentru mine este foarte bine ca exista prosti care nu stiu sa scrie si , astfel , nici nu stiu cat de prosti sunt ! Este foarte bine ! Profitati din plin de prosti si lasati-i in pace ! We need them !🙂
    Nu mai am profil pe Facebook de mult…pentru ca nu puteam vedea , de acolo , poza mai mare , ansamblul .

    • Scârbette

      Dincolo de aceasta cratima (folosita ca sa se faca economie de cuvinte), vorbeam si de pocirea efectiva a limbii romane. „U” nu mai este „u”, este „oo”, „y” si „k” sunt mai bune decat banalele „i” si „c”, prescurtarile nu mai sunt nici ele ce au fost. Nu am nimic impotriva facebookului. Nu despre asta e vorba. Discutam despre pocit limba. De unii intentionat, de altii din prostie…desi si in primul caz tot prostie pare sa fie

      • crisuadi

        Pai , da , stiu ce ai spus si-ti dau dreptate , de-aia am si zis ca sa te bucuri ca sunt prosti pe lume !🙂
        Numai prostii nu-si invata limba si ai vazut cati sunt ? !
        Multi , da’ prosti !

      • Scârbette

        Nu vreau sa par nostalgica, dar parca pe vremea cand eram noi la liceu scriam mai normal…

  • crisuadi

    De acord , dar nu ne intelegem…Cu ce te afecteaza pe tine ca unii nu stiu sa scrie si sa citeasca ? Evita-i , ignora-i ! E o lupta inutila , e pierduta din start ! Citeste ceva , vezi un film , fa dragoste . Vei fi mai castigata . Asa e de cand lumea – fel de fel de lume . Nu poti schimba un om daca el nu vrea .🙂

  • crisuadi

    Am vazut ca ai folosit femininul „nostalgica” … De unde stii tu atatea lucruri despre laba ?🙂 Deci , nu vorbesc depre masturbare , ci despre laba care este o preocupare masculina🙂

    • Scârbette

      Sunt sociolog🙂. Imi promisese un mascul ca scrie articolul asta si m-a lasat cu curu’ in balta. Asa ca am pus mana si l-am scris singura. Altfel, tocmai a fost publicat punctul de vedere masculin. Pentru ca a aparut un cavaler pe cal alb care si-a facut curaj sa scrie despre asta. Lectura placuta!

Baga şi tu!

