Cum s-a inventat fumatul?

Pentru că discuţiile noastre de la ţigară ar putea să facă cu uşurinţă scriptul unui sitcom de succes, dar şi pentru că sunt uneori atât de profunde, am ajuns să cred că merită să scriu despre ele.

Iată deci cum stăteam noi într-una dintre zile şi trăgeam însetaţi din ţigară, când colegul Biballs se uită cu o privire pătunzătoare la ţigara lui şi zice: „oare ce au simţit ăştia când au fumat prima dată?” Păi, practic…ce am simţit cu toţii la prima ţigară, nu? Ei bine, el se referea la primii oameni care au fumat. And then it hit me! Ce au simţit ca ce au simţit, dar cum dracului le-a dat prin cap să fumeze? Adică înţeleg cum a venit treaba cu mâncatul. Îi râcâia stomacul şi bam, au mestecat vo rădăcină şi au înghiţit-o. Sau invers, au văzut o rădăcină, şi s-au gândit să o mestece că au dinţi şi să o înghită că e un proces natural🙂. Dar la fumat ce au simţit? Mâncărime în cur?

După tot felul de scenarii de fumoar, m-am întors la birou şi am apelat la Google, my second brain.

Am găsit tot felul de site-uri în care se povesteşte istoricul apariţiei, dar nu şi poveşti cu privire la obiceiul de a arde şi inhala fumul. Oamenii povestesc de mestecat frunze, de făcut zamă şi băut, de cum credeau ei ca deştepţii că e o plantă care face bine, dar nimic despre cum au ajuns să-l ardă.

Cică în Brazilia a apărut prima oară planta şi şi arsul. Aşa că mă lansez eu să fac speculaţii. Deci probabil că stăteau nişte brazilieni mai puţin bronzaţi într-o zi şi discutau între ei. Bă, suntem prea albi, ne râde satul. Solar n-au inventat ăştia. De la soare facem cancer. Hai să punem de un foc, stăm pe lângă el şi ne afumăm şi prindem culoare. Aşa că au pus nişte lemne şi ceva buruieni acolo să ardă. Şi uite aşa au ajuns să inhaleze, dar să nu se bronzeze. Şi, ca să poată să pună ban pe ban să-şi ia aparat de solar, au zis să facă biznis şi au dat vestea prin sat că-i cool să fumezi. Oamenii au început să cumpere, brazilienii să facă bani şi toată lumea a trăit fericită. Mă rog, aproape toată lumea🙂

The end.

Vă aştept şi pe voi cu scenarii. Poate punem de un film. Istoric, desigur!

20121011-090630.jpg


Baga şi tu!

