Ungaria şi Bratislava

Imediat după graniţă, toate gheretele cu roviniete au pus anunţ „vorbim româneşte”. Ne bucurăm, dar nu e nevoie. Am traducătorul cu mine.

Ungaria e plină de trei lucruri: parapante, panarame şi panorame. Panarame găseşti doar în Budapesta. Câteva lucrează şi în tura de zi, dar adevăratul spectacol e seara, când densitatea de pe trotuar creşte simţitor🙂.

Parapante am văzut de când am intrat pe autostrada M3 şi până am ieşit prin capătul opus al Ungariei. Nu ştiu dacă e ceva sport naţional sau bate vântul altfel în Ungaria, cert este că e plin de ele.

În Budapesta sunt câteva locuri în care poţi să te cocoţi şi de unde panorama este breathtaking. E un oraş foarte frumos şi pentru că ţi-e mai mare dragul să conduci, respectiv să stai în dreapta, pentru că are cele mai semafoare sincronizate din câte am văzut până acum. Am înţeles, în sfârşit, de ce se agita Mircea Badea la un moment dat că primarii din Bucureşti nu sunt în stare să facă minunaţia asta.

Treaba cu cele două părţi ale oraşului Buda şi Pesta mi se pare mişto. Trebuie să mărturisesc că sunt o fană a Budei, ca şi în viaţa de zi cu zi.

Apă frumoasă, poduri mişto, relief mixt, plăceri trupeşti (mă refer la mâncare, desigur), turism aproape aşa cum trebuie. Pentru că a fost singurul oraş în care nu ne-am plimbat pe jos, nu am reuşit să iau vibe-ul din stradă, asta şi pentru că cei doi Ştefazări au avut de rezolvat chestiuni profesionale şi şi-au petrecut timpul cu laptopurile în braţe ca un cuplu căsătorit şi plictisit. Aşa că, cel mai probabil, Budapesta trebuie revăzută la un moment dat.

După vizite la rubedenii ungureşti, care ne omenesc bine, părăsim patria la ungur şi ne vedem de drum.

Ne oprim în Bratislava preţ de o cafea. Un oraşel mic, dar drăguţ. Ajungem în centru foarte rapid. Linişte şi pace până când ajungem în zona pietonală care e extrem de animată. Pe tramvaiul roşu care se strecoara rapid pe o străduţă îngustă scrie „little big city”. Cam aşa cred şi eu despre el.

Vreo două fete cântă la vioara pe un trotuar. Bratislava sună bine. Din păcate, a sunat şi prea rapid. Iată singura noastră poză din orăşelul ăsta:

Ieşim din oraş şi dăm de câmp şi nici urmă de construcţie în jur, aşa că vedem cel mai frumos apus de până acum. Unguru’ în schimb e deranjat la ochii lui gri şi, cu toţi ochelarii de soare şi parasolarele puse , zice sec: „Ce mă enervează soarele ăsta! Ăştia le trebuie nişte munţi”🙂 Nah, nu-ţi face griji, multietnicule, eşti british acum, nu mai pasă la nimeni câtă română ştii tu🙂


2 responses to “Ungaria şi Bratislava

Baga şi tu!

