Maia şi Roşia Montană

De câteva zile, prietenii mei de pe facebook tot postează clipul pentru Roşia Montană cu Maia Morgenstern. Cum n-aveam căştile la mine, nu am deschis linkul de youtube tot weekendul, deşi începuse să mă roadă curiozitatea după ce am văzut frecvenţa cu care a fost distribuit clipul, dar şi comentariile de tipul „şocant!” care însoţeau aproape fiecare share. Deci iată-mă ajunsă luni în faţa laptopului. Caut clipul şi îi dau play. Îmi place din 3 motive:

1. Dramatismul Maiei şi-a găsit în sfârşit contextul potrivit. Ăsta e un spot în care nu rişti să cazi în penibil dacă transmiţi prea multă emoţie. Aşa cum s-a întâmplat în spotul în care Maia simţea monstruos pentru o cana de cafea.

2. Mesajul e puternic şi e foarte bine transmis. Foarte inteligent introdus momentul cu cerceii smulşi. „Impactful” aşa cum zice un prieten de-al meu.

3. Last but not least, clipul arată bine. E bine filmat. Locaţia e foarte mişto. Si până şi meşa Maiei îi dă un aer aparte.

Totuşi, trebuie să vă povestesc şi ce nu mi-a plăcut. La un moment dat, când îşi smulge Maia cerceii, începe o melodie care seamană izbitor cu una de pe coloana sonoră din The Passion of the Christ. Ştim cu toţii că a jucat acolo şi ştim cu toţii că filmul a fost bun şi apreciat. Dar haideţi să nu ne legăm mârşav de treaba asta. Oricum, nu înteleg cum accepta ea. Nu am înţeles de fapt nici cum rezistă şi cum se trezesc dimineaţa actorii care sunt asociaţi puternic cu un singur rol. Mă întreb cum a rezistat Rowan Atkinson să i se spună Mr. Bean atâta amar de vreme fără să simtă nevoia să se lepede de acest personaj. Mă gândesc că devine plictisitor la un moment dat.

Revenind la spot, sper să înceapă să circule şi în alte medii în afară de online, unde a reuşit să strângă 314.000 de vizualizări în 4 zile.

Poftiţi, domnilor, tot aurul Maiei:


Baga şi tu!

