Ţoape urbanizate

Vorbeam acum ceva vreme cu nişte colegi despre oamenii din rural şi ăia din urban. Printre altele, am aflat şi expresia “prima generaţie de încălţaţi” şi cred că din asta sunt şi eu, deşi ai mei s-au mutat încă din adolescenţă în “marele oraş”. Şi, ca disclaimer, trebuie să spun că nu mă refer în cele ce urmează la ţăranii ăia frumoşi atât pe afară cât şi pe dinăuntru, ci la ţoape şi cocalari urbanizaţi.

Încep să fiu din ce în ce mai intolerantă cu specia asta. Traiectorie simplă: vine în Capitală – până aici nimic rău – ca într-un uriaş sat fără câini (deşi afirmaţia asta sună atât de nefiresc pentru Bucureşti). Dacă la sat te ştia lumea, acum te strecori uşor prin mulţime cu orice mizerie. Mai mult, creaturile astea nu sunt interesate să se prelucreze pe ele, ci aleg să preia şi să-şi adauge câte un layer d-aiurea aşa. Dragelor, asta e ca şi când te-ai da cu ojă pe unghii, dar ai jeg pe dedesubt. Nici Super Glue-ul nu lipeşte dacă n-ai curăţat suprafaţa în prealabil.

Ţoapa se chinuie să pară elegantă în gesturi. O vezi cum se chinuie să mănânce ca la pension. Rezultatul e dezgustător. Încearcă să te convingă cât e ea de sofisticată (mă!) şi că locurile prin care merge acum nu sunt de nasul ei, dar n-a avut chef de mai mult. Mă aştept să o aud în curând că a fost în Gaia şi că nu i s-a părut cine ştie ce. Şi, la drept vorbind, nici nu e. Aceeaşi Mărie cu altă pălărie cum bine ziceau oamenii de la “România, te iubesc!” aici

Deci, ţoapelor, întoarceţi-vă spre voi. Ăla e locul din care trebuie să vă inspiraţi prima oară. Descoperiţi cine sunteţi şi după aia ţeseţi pânza începând de acolo. Lansaţi-vă variantele „eu 2.0”, „eu 3.0” şi aşa mai departe. Frumos, simplu şi curat!


2 responses to “Ţoape urbanizate

Baga şi tu!

